ŁOKIEĆ TENISISTY

jak leczyc ból łokieć tenisisty

Czym jest łokieć tenisisty?

Łokieć tenisisty określany jest przez medycynę jako entezopatia czyli stan zapalny nadkłykcia bocznego kości ramiennej (patrz rys. 1). Najczęstszym objawem, z jakim zgłaszają się osoby cierpiące z powodu łokcia tenisisty, jest ból bocznej okolicy łokcia. Ból nasila się podczas ruchów nadgarstka – szczególnie wyprostu (patrz rys. 2). Często objawowi opisanemu wcześniej, towarzyszy uczucie osłabienia nadgarstka oraz promieniujący ból wzdłuż przedramienia. Przede wszystkim trzeba sobie uświadomić, że problem łokcia tenisisty jest w dużej mierze związany z przeciążeniami mięśni (grupy prostowników przedramienia) i nie jest bezpośrednio wynikiem dźwigania zbyt dużych ciężarów czy pracą fizyczną.

łokieć tenisisty kontuzja

OBRZĘK LIMFATYCZNY

fotolia_95272823_subscription_monthly_m-768x549

Obrzęki, z którymi borykają się nasi Pacjenci są bardzo różne. Dlatego istotą problemu jest określenie ich rodzaju. Początkowa faza obrzęku limfatycznego może trwać miesiącami, a nawet latami. Na tym etapie łatwo go rozpoznać, ponieważ jego konsystencja jest „ciastowata”. Co to znaczy? Spróbuj wyobrazić sobie ciasto, gdy zatopisz w nim palec odkształci się i dopiero po chwili wróci do swojego dawnego kształtu. Podobnie zachowują się obrzęki limfatyczne. Naciśnij palcem na obrzękniętą okolicę – w kilku miejscach, jeżeli po uciśnięciu dołek w skórze będzie utrzymywał się przez chwilę oznacza to, że prawdopodobnie obrzęk, z którym masz problem to właśnie obrzęk limfatyczny.

BÓLE KRĘGOSŁUPA W CZASIE CIĄŻY

biale-tlo-bole-kregoslupa-w-czasie-ciazy-768x549

Podczas ciąży w organizmie kobiety zachodzi szereg zmian anatomicznych, biomechanicznych oraz fizjologicznych. Zmiany te mają zarówno charakter miejscowy jak i układowy. Analizując problem jakim są bóle kręgosłupa w czasie ciąży, należy zwrócić szczególną uwagę na zaburzenia w statyce oraz dynamice kręgosłupa. Kluczowymi czynnikami determinującymi te zmiany są – zwiększona masa ciała, odpowiedzialna za przesunięcie środka ciężkości do przodu oraz zmiany hormonalne, powodujące rozluźnienie więzadeł stabilizujących kręgosłup. Następstwem tak nagłych przemian mogą być m. in. dolegliwości takie jak bóle kręgosłupa w czasie ciąży.

ZERWANE WIĘZADŁO KRZYŻOWE PRZEDNIE

biale-tlo-bol-kolana-768x768

Zerwane więzadło krzyżowe przednie stawu kolanowego to jedna z najczęstszych ale również najgroźniejszych kontuzji stawu kolanowego. Więzadła krzyżowe są to struktury dobrze zabezpieczające staw kolanowy, dzięki czemu są one w stanie przenosić w sposób prawidłowy nawet bardzo duże obciążenia. Dlatego zerwane więzadło krzyżowe (przednie i/lub tylne) prowadzi do nieprawidłowego obciążania kończyny, czego konsekwencją nierzadko jest znacznie przyspieszony proces zwyrodnieniowy, większa podatność na urazy, a w konsekwencji ból.
Parse error: syntax error, unexpected 'Drugstore' (T_STRING) in /home/skrobala/domains/fizjomeritum.pl/public_html/wp-content/themes/HealthMedical/sidebar.php on line 136